Radek Pavlíček

Přístupnost: mnohdy stačí málo

Co si pomyslíte o prodejci, který vám sice umožní dát do košíku zboží za tisíce korun, ale nakonec si je nekoupíte, protože souhlas s obchodními podmínkami nelze potvrdit z klávesnice? Nebo o provozovateli služby pro předávání velkého objemu dat, kterou ale nemůžete použít, protože na to nejdůležitější tlačítko - Vybrat soubor - se nemůžete dostat? Asi nic pěkného, nemám pravdu? :-)

Nedostupné a z klávesnice neovladatelné tlačítko, chybějící alternativní textový popisek či absence definice hlavní oblasti stránky v kódu. To jsou jen některé z typických drobností, které mohou uživatelům zkomplikovat práci s jinak dobře vytvořenou webovou stránkou a znemožnit jim na ní udělat to, proč na ni přišli (získat informace, koupit zboží či si objednat nějakou službu).

Na přístupnost lze nahlížet z mnoha úhlů pohledu - a já bych Vám v tomto stručném příspěvku rád představil ten, kdy drobnou úpravou kódu můžete bariéru v přístupu k informacím snadno odstranit.